Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Oferta

Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, nigdy ich nie osiągnie.

 

> Spotkania konsultacyjne
> Pomoc psychologiczna, psychoterapia dla młodzieży i dorosłych
> Diagnoza funkcjonalna – indywidualna
> Pomoc dla rodziców
> Diagnoza  sytuacji wychowawczej

 

 

Spotkania konsultacyjne – jedno spotkanie 50 minut

           Zazwyczaj pierwsze spotkania  (od 1 do 3) odbywają się w celu ustalenia problemu, z którym się zgłaszasz /zgłaszacie/. Pomagają w dookreśleniu tego, co chcesz /chcecie/ zmienić, jakie są Państwa oczekiwania. W trakcie spotkania rozmawiamy również o tym, jakie formy pomocy mogą być najlepsze oraz jaki czas jest potrzebny do uzyskania oczekiwanych zmian. Omawiamy ramy współpracy, warunki i zasady uczestnictwa w sytuacji pomocy psychologicznej, psychoterapii, poradnictwa.
           Zdarza się także, że ktoś przybliży się na tyle do sedna problemu i uświadomi sobie szerszy kontekst sytuacji, że dalsza pomoc nie jest mu potrzebna.

Do góry strony >>

 

Pomoc psychologiczna, psychoterapia dla dorosłych i młodzieży – jedno spotkanie 50 minut

            Podstawowym „narzędziem” pracy jest rozmowa. Podczas niej powstaje więź, która umożliwia dokonanie się zmiany. Tworzące się z kolei zaufanie pozwala na konfrontowanie się z trudnymi emocjami, nieprzyjemnymi myślami i zachowaniami, które ktoś chce zmienić. Te trzy elementy (emocje, myśli i zachowania) kształtują na bieżąco to, jak radzimy sobie z życiem. Wpływ na najczęściej przeżywane emocje i myślenie o różnych sprawach (a w związku z nimi zachowujemy się w określony sposób), mają również nasze dotychczasowe doświadczenia życiowe, kontekst aktualnej sytuacji, w której się znajdujemy i wartości, którymi się kierujemy.

            Na tych elementach życia się skupiam i o nich rozmawiam.

W poszukiwaniu rozwiązań bazuję na konstruktywnych umiejętnościach, które dana osoba już posiada. Umożliwiam ich rozwijanie i poszerzanie.

            Potrzebny czas na zmianę jest różny. Mam w swojej praktyce sytuacje, gdy ktoś po dwóch rozmowach mówił, że dziękuje za uświadomienie przyczyn trudności, zrozumienie ich i pomoc a w innej sytuacji zakończenie nastąpiło po czterech latach z przerwami.

            Mając doświadczenie i wiedzę w zakresie różnych kierunków w psychoterapii, stosuję podejście interdyscyplinarne, dobierając sposoby pracy do oczekiwań i potrzeb osoby zgłaszającej się po pomoc.

W zależności od podejścia teoretycznego różne bywają szczegółowe techniki pracy. Zmiana dokonuje się jednak przez kilka etapów, uniwersalnych dla różnych szkół psychoterapii:

Ø  zawarcie kontraktu dotyczącego celów i zasad pracy, budowanie zaufania, zbieranie informacji od osoby przychodzącej po pomoc o niej i jej życiu,

Ø  zrozumienie trudności, problemów co pozwala na poszukiwanie rozwiązań i rozpoczęcie drogi ku rozwojowi,

Ø  przeżycie, odreagowanie nieprzyjemnych, negatywnych dla kogoś emocji, które bywają hamowane, w bezpiecznych warunkach i w oparciu o swoje aktualne zasoby by móc sobie z nimi poradzić w nowy sposób,

Ø  zdobywanie tzw. korektywnych doświadczeń poprzez uzyskiwanie wiedzy o swoich powtarzanych schematycznie zachowaniach w życiu i w kontaktach z ludźmi, które przynosiły dotychczas niepożądane skutki;

Ø  poszerzanie repertuaru umiejętności w radzeniu sobie z rzeczywistością,

Ø  zakończenie relacji terapeutycznej, pomocowej z poczuciem sukcesu lub w wyniku braku decyzji na dalszą zmianę, gdy ktoś nie chce ponosić ewentualnych kosztów tej zmiany.  

 

Przechodząc przez te etapy można zmieniać życie.

Do góry strony >>

 

Diagnoza funkcjonalna – indywidualna – jedno spotkanie 50 minut

Od 1 do 5 spotkań.    Rozmowa dotyczy podstawowych obszarów życia osoby zgłaszającej się. Rozmawiamy o tym, jak ktoś żyje. Co myśli o różnych sprawach, jakie emocje są dominujące, co dzieje się w poszczególnych obszarach życia, w jakim zakresie zaspokaja swoje potrzeby, co myśli o sobie i innych, jakie ma plany, kto i w jaki sposób jest ważny i co jest ważne w życiu, jak to wyglądało w przeszłości. Z czym ktoś się zmaga na co dzień. Jest to tak naprawdę zbieraniem tzw. wywiadu. Żeby coś sensownego o kimś powiedzieć trzeba dużo o tej osobie wiedzieć.  Potoczne myślenie o psychologach jest takie, że „popatrzy i wie”. Jest to mit. Aby można było opisać podstawowe mechanizmy funkcjonowania człowieka, trzeba z nim konkretnie i otwarcie porozmawiać.

Każda terapia indywidualna rozpoczyna się takim wywiadem. Możemy na tym poprzestać albo może to być początek nowej drogi, wstęp do dalszej pracy.

Do góry strony >>

 

Pomoc dla rodziców – jedno spotkanie 50 minut

             W zależności od sytuacji związanej z gotowością do rozmów różnych członków rodziny, pomocy w radzeniu sobie z wychowywaniem dzieci i/lub nastolatków udzielam:

-  indywidualnie któremuś z rodziców,

- obojgu rodzicom jednocześnie,

- rodzicom/rodzicowi i nastolatkowi jednocześnie.

Jak sytuacja będzie wyglądała, z kim będę rozmawiał, zależy od tego kto przyjdzie. Spotkania odbywają się co tydzień lub co dwa tygodnie. Częstotliwość jest zależna m. in. od liczby członków rodziny przychodzących po pomoc a więc i czasu potrzebnego na wysłuchanie wszystkich osób, sprawy, z którą Państwo przychodzicie, możliwości czasowych.

Słucham każdej ze stron, nazywam sytuację, która się wykluwa z opowieści i proponuję rozwiązania, jeśli nie pojawią się w przebiegu spotkania.

Do góry strony >>

 

Diagnoza  sytuacji wychowawczej – jedno spotkanie 50 minut

Od 1 do 3 spotkań.          Rozmawiamy o tym, co dzieje się w życiu rodzinnym. O aktualnej i przeszłej sytuacji. Z czym zmagacie się Państwo na co dzień, co przeżywacie Wy i Wasze dzieci, nastolatkowie. Jakie reguły rządzą codziennością. Wszystko po to, by uzyskać odpowiedź na pytanie, co zrobić aby było lepiej?

                Bywa, że rodzice po tych kilku spotkaniach mówią, że dziękują bo wiedzą co i jak robić dalej. Ale nierzadko decydują się na dalszą pomoc wokół sposobów i umiejętności zaradzania trudnościom.

Do góry strony >>